Lion's Land

Roolipelin foorumi
Site Announcements

Tänään on Ke Touko 23, 2012 3:01 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mistä Disneyn elokuvista pidät eniten?
ViestiLähetetty: Ma Helmi 18, 2008 7:51 pm 
Poissa
Ylläpitäjä

Disney-elokuvilla tarkoitetaan tässä topicissa ensisijaisesti piirroselokuvia. Mitkä ovat lempielokuvasi Disneyn piirroselokuvista? Myös perusteluja voi antaa.

Leijonakuningas
Ehdoton suosikkini ja lempielokuvani kaikista maailman elokuvista. Faniuteni lähentelee suorastaan pakkomiellettä, minkä lähimmäiseni ovat varmaankin huomanneet. Leijonakuninkaasta on vaikea keksiä huonoja puolia. Pidän niin hahmoista, juonesta kuin visuaalisesta toteutuksestakin.

Pieni merenneito
Pieni merenneito on ollut suosikkini Disneyn elokuvista vuosikausia, aivan lapsuudesta asti. Kasvaessani Disney jäi pois elämästäni, mutta aloitellessani Leijonakuninkaan fanittamistani löysin myös PM:n uudestaan. Ja hyvä niin, Pieni merenneito on juonellisesti kaunis eivätkä hahmotkaan hassumpia ole. Hans Christian Andersenin alkuperäisen sadun huonoksi puoleksi voi sanoa, että siinä on surullinen loppu (en pidä niistä), joten on hyvä, että elokuvan lopussa Ariel saa Erikin.

Profiili Lähetä sähköpostia  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 4:17 pm 
Tässä tulevat minun suosikkini. On toki muitakin, mutta nämä ovat varmaankin ne ylivoimaisimmat suosikit :grin:

Mulan
Pidän kovasti siitä, ettei Mulan taivu toisten tahtoon, vaan pitää oman päänsä. Myös suurisuinen Mushu on hauska, mikä on mielestäni myös aika tärkeää lastenelokuvissa. Hauskuus siis, ei punaiset lohikäärmeet! Lisäksi elokuva oli hienosti piirretty (kuten aina), eikä Mulan ole niin perinteinen Disney-prinsessa. Tämä auttaa häntä erottumaan, tässä tapauksessa, edukseen. ^^

Leijonakuningas
Tästä on niin paljon hyviä puolia, ja eläimet ovat aina viehättäneet minua. Leijonakuningas on kaunis elokuva, ja pienempänä olin aina kauhean surullinen Mufasan kuolemasta. Hahmot ovat ihania ja niihin samaistuu helposti. Suosikkihahmoni on varmaankin Scar, sillä olen yleensä pahisten pettämätön ihailija. Mistä lie tämäkin kiinnostus...

Aladdin
Aladdin on myös kuulunut suosikkeihini, sillä juoni on ihana, eikä huumori jää pois koskaan. Hahmot ovat kaikki erilaisia, erilaisine piirteineen ja paheineen. Jafar on hurmaava mahtipontisine puheineen. Jago on myös suosikkini, kuten iki-ihana henki. Nyt tämä alkaa mennä liian ihanaksi, kun selitän miten ihania kaikki ovat. Äh, kuitenkin, elokuva on valloittava ja täynnä toimintaa. Mielestäni elokuva sopii hienosti sekä tytöille, että pojille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 5:07 pm 
Leijonakuningas
Pienestä asti olen pitänyt kyseisestä elokuvasta. Suurin syy siihen on, että rakastan kissaeläimiä. Ne kuuluvat elämääni ja tämä elokuva on juuri sopiva minulle. Laulut ovat elokuvassa todella ihania.. Ei ole mitään moitittavaa. ^^

Mulan
Mukava elokuva, joka näyttää, että miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia ja pystyvät yhtä hyviin tekoihin. Jännitystä riittää, juoni on mukava ja hahmotkin ovat kivoja. ^^
(Musu rules! xD) \m/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2008 9:33 pm 
Leijonakuningas
Se oli se ensimmäinen Disney. Suorastaan jumaloin sitä pienenä, ja jumaloin yhä. Ensin leijonakuninkuus alkoi kuuntelukasettina, sitten elokuvana. Lopulta, kun olin katsonut LK'n myös kavereiden kanssa, sitä leikittiin porukalla tuntikausia, ja jatkoin leikkiä vielä kavereiden lähdönkin jälkeen. Huone oli täynnä Leijonakuningasfiguureja ja -leluja, ja seinälläni on vieläkin suuri Leijonakuningas-juliste, joka on laitettu kultakehyksiin (ylpeyteni : D ).
Näin vanhetessa piirtojälkikin on tullut huomattua (ja myös muutama huonokin puoli, kuten suomalainen ääninäyttelykin). Juoni on kerrassaan loistava, eikä Leijonakuningas 2'kaan pudottanut pohjaa elokuvalta.

Mulan
Tärkeä elokuva minulle, sillä aasialaishulluuteni lähti alunperin kuusivuotiaana juuri tästä elokuvasta: kaikki piti olla aasialaista, niin huoneen sisustus kuin musiikkikin jota kuuntelin. Eräänlainen toiminta, jota Disneyn elokuvista löytyy, on ollut aina lähellä sydäntäni, ja naispäähenkilö on todella loistava keksintö. Myös fantasia, joka on ollut aina intohimoni, on tullut ihanasti esiin Mulan-elokuvassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2008 8:06 pm 
Leijonakuningas
Kiistattomasti ykkönen. Aina ollut ja tulee olemaan, ainakin tällä menolla. :3
Hieno elokuva, mahtava juoni, hieno musiikki. Aivan mahtavaa.

Pirates of The Caribbean 1-3
PoTCit kaikki ovat todella hyviä, toimintaa riittää ja elokuvat on maustettu hyvällä huumorilla. :)
En vain pidä Keira Knightleystä, ee.

Kaunotar ja Kulkuri
Ihana pätkä juonineen päivineen, syötävän hyvää materiaalia. Pienenä katsoin ihan innoissani ja leikinkin Kaunottaren ja Kulkurin koiria. :3

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2008 9:53 pm 
Leijonakuningas
On ollut lemppari jo 3-vuotiaasta asti. Rakastin todella ja kiinnostus lopahti hieman Hopeanuolen tultua kuvioihini..silti yksi parhaimmista elokuvista mitä teidän ja pidän Leijonakuninkaan tyylistä ym.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 23, 2008 12:12 am 
Poissa

Minä pidän tosi monista Disneyn elokuvista, mutta muutaman voisi varmaan mainita.

Leijonakuningas
Ihastuin elokuvaan heti nähtyäni sen ensimmäisen kerran. Juoni on mielestäni mahtava, samoin hahmot. Varsinkin Kovu on ihana <3

Mulan
Todella hauska elokuva, jonka katsoin pienenpämä monia kertoja peräkkäin samana päivänä. Elokuvassa on ihana juoni ja Mushu on mahtava hahmo ^^

Lilo ja Stitch
En osaa perustella, mutta elokuva on mielestäni todella hyvä. Stitch on söpö pieni olio ja muodostaa mielestäni hyvän parin Lilon kanssa.

Karhuveljeni Koda
Hyvä elokuva, vaikka niiden eräiden karhujen silmät ovat mielestäni rumat. Juoni on kuitenkin hyvä.

(Osaan taas perustella...)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 23, 2008 4:33 pm 
Poissa

Olikos se tänne vain piirrettyjä elokuvia? Voih vaikeaa.

Leijonakuningas
Ainainen lemppari vaikken ole moneen vuoteen katsonutkaan.
Jotenkin se aina on ihana.

Aladdin
Juoni on mahtava. Tykkään huumorista, eikä sitä ole ikinä liian vähän.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2008 2:26 am 
Leijonakuningas
Katsoin pienenä uudestaan ja uudestaan ja luetin vanhemmilla vielä kirjana joka ilta Leijonakuninkaan. En tiedä, mikä siinä kolahti vai oliko se yksinkertaisesti kaikki, mutta tämä leffa on ollut aina suosikkini. Jatko-osakaan ei ole huono, mutta alkuperäisessä on ehdottomasti enemmän tunnelmaa.

Aristokatit
Toinen suosikkini pienestä pitäen. Tämäkin on tullut katsottua monet, monet kerrat. Varmaan kolahti siitä syystä, että olen kissaihminen. Voi, että vihaan vieläkin Edgaria, kun yritti hankkiutua kissoista eroon. O'Malleyn laulu on ehdottomasti paras, mutta "Kaikki tahtoo rytmiin kattien". ;)

Topi ja Tessu
Kolmas Disneyn leffa, johon en ole vieläkään kyllästynyt. Niin koskettava kertomus ystävyydestä, että ei tästä voi olla pitämättä. Jatko-osaa en ole nähnyt enkä tiedä haluanko nähdäkään.

Pirates of the Caribbeanit kuuluvat myös kaikki kolme suosikkeihini, mutta koska tässä haettiin piirrosleffoja niin tuossa on top 3 -listani.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 15, 2008 8:18 pm 
Peter Pan
Tätä minä rakastan, ja olen aina rakastanut. Se vaan jotenkin kolahtaa. Pentuna aina leikin olevani Peter Pan ja yritin muutaman kerran lentääkin. Ei onnistunut, tuloksena murtunut käsi. Kenties keijupölyn puute...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 12, 2008 5:12 pm 
Poissa

Leijonakuningas
Tietenkin tämä. Oli varmastikin ensimmäisiä elokuvia jotka näin leffateatterissa (muistan täysin elävästi katsoneeni sen kohtauksen 4-vuotiaana kun Scar alussa nappaa hiiren tassuunsa ja aikoo syödä sen). En ole koko ikääni ollut TLK-fani, mutta jossakin vaiheessa innostuin leffasta. En edes muista mitä kautta, mutta pian olin ihan koukussa<3 Juoni on aikuismainen piirroselokuvalle, ja mitä useammin olen sen katsonut, sitä enemmän vaikutun siitä että se toimii ilman mitään ongelmia. Hamlet- vaikutteet omaan silmääni näkyvät, olen jotenkin ihmeellisesti yhdistänyt juonen yhdeksi vaikuttajaksi myös Raamatun Tuhlaajapoika-kertomuksen... mahdollisuus on että olen näin lukenut jostain, tai sitten olen keksinyt sen ihan itse. XD Siinä siis on kaksi veljestä ja isä, ja toinen veljistä lähtee hillumaan ties minne kun toinen tekee töitä isälleen ja molemmat vähän paheksuvat karannutta veljestä. Loppujen lopuksi hän kuitenkin palaa takaisin, ja isä ottaa hänet avosylin vastaan kaikesta huolimatta. Nimimerkillä on tullut kuultua se turhankin monesti isoskoulutuksen takia. Tämän lasken tosin huonoksi puoleksikin, koska joskus leffa tuntuu turhan allegoriselta, mutta ei kuitenkaan niin aliviivatulta kuin esim. Narnian tarinat oli.
Hahmot ovat ihania ja jokaisella on persoonassaan syvyyttä, joka joiltakin muilta piirroshahmoilta puuttuu. Laulut ja musiikki ovat niin ikimuistettavan loistavia, että niitä kuuntelee muutenkin kuin vain leffaa katsoessa : D Rakastan kappaletta joka soi kun Simba ja Mufasa painiskelevat ruohikossa ja MUffy kertoo pojalleen kuninkaista tähdissä :'>
Lainaa:
Näin vanhetessa piirtojälkikin on tullut huomattua (ja myös muutama huonokin puoli, kuten suomalainen ääninäyttelykin).

Syringan postia lainatakseni olen kyllä eri mieltä. Piirrosjälki on minusta erittäin hyvää (TLK2:sta EI puhuta), koska pidän siitä että hahmoissa näkyy animaattorin kynänjälki. MYös suomidub on todella hyvä standardiin verrattuna, mutta en ehkä voi sanoa tätä koska olen yksinkertaisesti kasvanut sen kanssa. Mielipideasioista kun ei oikein voi kiistellä : P

Notre Damen Kellonsoittaja
Frollo on paras pahis ikinä : D Tästäki npidän koska juoni on hieman aikuismaisempi kuin yleensä. Loistava kertomus siitä, että vaikka ei näyttäisi/olisi ihan tavallinen ei ole yhtään sen huonompi kuin muutkaan. Laulut ovat komeaa kuultavaa, ja ensimmäinen kohtaus jossa Clopín kertoo Quasimodon tarinan on ihanan goottilaisen mahtipontinen. Ja kukapa ei pitäisi Frollon laulusta, muistaakseni nimeltään Nuo liekit/Hellfire? Tästä leffasta olen poiminut yhden repliikin lähes päivittäiseen käyttöön (tykkään siteerata asioita toisinaan XD): "Sen siitä saa kun nukkuu suu auki". Gargoilit ovat myös parhautta : D Sopivan hauskoja sidekickeja.

Kiitos jos jaksoitte lukea pitkänpitkän postin. Innostuin vähän kirjoittamaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2008 3:49 pm 
1. Tarzan
<3____<3 Nauran aina tätä katsoessa, ja siinä on myös koskettava puoli. Laulut hyvät ja piirrustus on todella hienoa. Duppauskin onnistunu ihan nappiin. En osaa pitempään sitä perustella, se on vaa nii hyvä.

2. Aladdin
Varsinkin varkaiden kuningas, naurattaa aina, Henki on aina yhä hyvä. Tässäkin koskettava puoli, tosin ei niin paljon kuin Tarzanissa.

3. Herkules
Nauran. Haades on paras pahis ja huumoria ei puutu. ^^ Laulut ovat erikoismaininnan arvoisia, pistää laulamaan mukana. Duppaus taas todella hyvä ja hahmot hyvin luotu. Kiintoisa aihe kans.

Sit kans Pocahontas. En vaan tiiä mihin väliin se pitäs tukea. Melkein itkettää sitä katsoessa ja erittäin suloinen rakkaustarina. Kakkonen jotenkin pilaa ensimmäisen tunnelman, joten ykköstä hehkutan. Laulut (taas) aivan mahtavia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2008 6:58 pm 
Poissa
Ylläpitäjä

Hercules on kyllä ihan hulvaton leffa. Hadeksen äkäisyys naurattaa, koska herra on niin lyhytpinnainen ja tulee aina Vihaiseksi isolla v:llä. Pidän leffassa myös erityisesti Scar-taljasta.
"Hänestä tulisi hyvä ovimatto", sanoi Zasu. Ei Scarista ehkä ovimattoa tullut, mutta sen korvike eli talja kyllä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 06, 2010 12:54 am 
Leijonakuningas on siis yhä se rakkain, jota olen 3-vuotiaasta asti seurannut ja katsoin sen montakin kertaa päivässä.

Mutta nyt listaan myös muita Disney suosikkejani tähän, kun en viimeksi ole mainunnut kuin rakkaimman Leijonakuninkaan.

Mulan (vain ykkönen)
Topi ja Tessu (vain ykkönen)
Kaunotar ja Kulkuri (molemmat osat)
101 dalmatialaista (no ehkä molemmat, ykkönen kyllä parempi)
Karhuveljeni Koda (molemmat osat)
Bambi (molemmat osat)
Liisa ihmemaassa
Oliver ja kumppanit
Autot

Tuossa nuo parhaat, kyllä joistakin muistakin ihan pidän, mutta nuo ovat suosikkejani. Itselläni on noista tietty kaikki Leijonakuninkaat, Kanotar ja Kulkuri (molemmat osat), 101 dalmatialaista (molemmat osat), Bambi (molemmat osat), Topi ja Tessu (vain ykkönen) ja Liisa Ihmemaassa. Pitäisi hankkia nuo muutkin. On mulla muitakin disney leffoja, mutta omistan lemppareistani nuo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 21, 2010 12:18 pm 
Meikä rakastaa liian monta leffaa valitakseen vaan pari ^-^'

Aarreplaneetta

Yksi suosikeistani hahmojen takia! Hahmot on uskomattoman persoonallisia, että niitä on pakko rakastaa 8D

Kaunotar ja Hirviö
Yksi lempileffoistani pienenä. Tarina on ihana ja Gaston.....Gaston laulaa!! XD

Lilo ja Stich
Olento, joka haluaa tuhota kaiken ja viedä kaikilta vasemman kengän on pakko rakastaa! Varsinkin kun sen vierellä on hula hulaa tanssiva pikkutyttö! Nani on meikäläisen suosikki, ehkä siitä syystä etten itse omaa minkäänlaista siskoa ^-^'

Hercules
.....HADES RULES!!!

Atlantis

Rakastan sitä piirrustustyyliä, millä koko leffa on tehny. Hahmotkin loistavat jälleen luonteillaan, että että.....!

Olipas siinä monta Ö-Ö

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia